RES, una moneda social per impulsar el comerç local

Font: Empresarial Girona

Fa quinze anys va néixer a Limburg, una província de Flandes d'uns 800.000 habitants, el RES, una moneda alternativa que naixia amb la voluntat de potenciar el comerç local. Avui, en aquest territori, hi ha més de 100.000 persones i 5.000 empreses usuàries del RES. Amb una voluntat similar, Social Currencies Management SL, spin off de la UdG, ha portat el RES a les comarques gironines. 

Aquesta tardor començaran a repartir targetes entre els usuaris que es registrin al seu web (www.res.cat), amb la intenció de distribuir-ne 10.000abans de Nadal. En els primers mesos de vida del projecte, s'han dedicat a potenciar el RES entre comerços, pimes i autònoms de l'entorn de Girona. 

en aquesta primera fase, ja han aconseguit més de 150 adhesions i a partir de Nadal pretenen estendre's a Figueres. 

Els impulsors del projecte subratllen l'avantatge per als particulars que per cada recàrrega que facin de la seva targeta RES disposen d'un 10% més de diners (1 RES equival a 1 euro, de manera que carregant 100 euros s'obtenen 110RES). Així mateix, aconsegueixen ofertes i promocions pel fet de ser membre de la xarxa. Aquest crèdit addicional s'aporta a partir de les comissions que es cobren a les empreses i comerços, que al seu torn es beneficien de formar part d'una xarxa que compra i ven entre els seus membres, cosa que permet augmentar la seva facturació.

Amb aquesta iniciativa es volen impulsar els petits negocis, que han d'afrontar la competència ferotge de les grans cadenes i superfícies, i les dificultats que posen els bancs a l'hora d'oferir finançament, segons la reflexió que fan els impulsors de l'empresa.