Últims
comerços
adherits
GRUP REFORMES INTEGRALS
AVDA. FARNERS 26, SANTA COLOMA DE FARNERS
650 23 36 62
[ Construcció ]
GRUP IMATICA
C/ JOAN ROCA I PINET 3, GIRONA
972 65 60 80
[ Serveis Professionals ]
DECORVALLES
CTRA. DE FIGUERES A ROSES KM.31, VILA-SACRA
972 67 62 00
[ Construcció ]
TASCA GALEGA ESCONXURO
C/ ANSELM CLAVE 22 BXS, GIRONA
972 42 65 35
[ Menjar i Beguda ]
LA COOPERATIVA DEL VEINAT
C/ MAJOR 78, SALT
972 23 43 36
[ Menjar i Beguda ]
CULTURAE MAGAZINE
AVENIDA LLUIS PERICOT 39 - 4 2, GIRONA
651 14 40 75
[ Mitjans i Comunicacions ]
INSIGNIA - RETOLACIO
CRTA BANYOLES 21, SANT JULIA DE RAMIS
972 17 24 74
[ Serveis Professionals ]
STUC PINTORS
CAMINO DE LES QUIXERES S/N, SALT
972 23 91 92
[ Construcció ]
DEL MORAL ADVOCADA
AV. SANT FRANCESC 20, 2N, GIRONA
611 43 86 81
[ Serveis Professionals ]
DEEM-ENGINYERS
C/ CAMPCARDOS 36-42 BX2, GIRONA
972 23 04 58
[ Construcció ]
RESTAURANT PIZZERIA BELLO
SANT RAIMON DE PENYAFORT 9, TOSSA DE MAR
972 34 08 65
[ Menjar i Beguda ]
BDBOSSES
C/ FEDERICO GARCIA LORCA 17, GIRONA
972 41 23 17
[ Serveis Professionals ]
IMJ NET
C/ EMILI GRAHIT 50, GIRONA
872 50 36 89
[ Serveis Professionals ]
RESTAURANT CAN TOSCA
MAS CAN TOSCA S/N, CANET D'ADRI
972 42 80 14
[ Menjar i Beguda ]
CAN BO DE PAU
PLACETA JULI GARRETA 1, SALT
972 23 85 48
[ Allotjament, Transport i Turisme ]
AMB LES PERSONES
C/ EMILI GRAHIT 91 PCIT UDG P1-B5, GIRONA
872 02 90 81
[ Serveis Professionals ]
MINIS
C/ MIGDIA 8, GIRONA
972 90 76 64
[ Roba i Accessoris ]
CHEAP AND VIP
C/ MIGDIA 6, GIRONA
972 21 79 90
[ Roba i Accessoris ]
LA CASETA
C/ MIGUEL DE CERVANTES 32, GIRONA
619 64 49 70
[ Associacions i Fundacions ]
CASA FLAMENCA DE GRANADA
CALLE NARDOS 12 A, CULLAR VEGA
655 164 795
[ Allotjament, Transport i Turisme ]
NotíciesEspai Entrevista

Espai Entrevista

Entrevistem a GIRFRED


La joventut d’una empresa com aquesta no li impedeix tenir un creixement exponencial en els seus serveis de venta i reparació de maquinaria d’hostaleria, tan nova com de segona mà. Mentre existeixi una base professional sòlida i la disponibilitat absoluta de cara al client, la fidelitat d’aquells que confien en Girfred es mantindrà inalterable.

En Joan porta 10 anys en el sector i sap bellugar-s’hi com un peix dins de l’aigua, per això va prendre la decisió d’anar pel seu compte farà cosa de dos anys i iniciar el seu propi camí. De moment, la plantilla està formada per dues persones, ell i la Marta Torres, i una tercera que està en camí. Amb aquestes sis mans, donen l’atenció més curosa i personalitzada a tothom que els vulgui sol·licitar.

A què us dediqueu exactament?

Treballem en el món de la maquinaria d’hostaleria, concretament, amb tot el fred comercial, industrial i la climatització d’empreses i particulars. Oferim un servei complet de venta, instal·lació i reparació dels aparells. És a dir, que venem el producte i donem un servei tècnic de manteniment a qualsevol tipus de maquina, encara que no l’hagin comprada amb nosaltres.

On doneu servei?

Sobretot a Girona, però arribem fins a Barcelona. Tot i que aniríem fins a València si fes falta! No ens posem fronteres: allà on ens truquen, nosaltres hi anem.

Com vas engegar el negoci?

Durant 10 anys he estat treballant en diverses empreses, i després de molt temps de pensar-m’ho, vaig prendre la decisió de llançar-me. Des que vam obrir, ja portem dos anys positius de progressió ascendent. 

Tot i la crisi vas voler anar pel teu compte?

De fet, ho vaig veure com un punt a favor. Senzillament, em vaig adaptar al que hi havia. Vaig començar amb lo mínim: quatre eines, una furgoneta i un local, i ara cada vegada necessito més espai.

Què teniu d’especial per oferir?

Com a empresa petita, adaptem molt els preus. La mà d’obra i el desplaçament no són negociables, però en el  tema de pressupost per maquinària, som molt flexibles. També posem facilitats a l’hora de pagar. Mai ens oblidem de donar un tracte personalitzat i de fer pressupostos a mida.

A part, la puntualitat és un altre aspecte que ens distingeix molt. Hi ha molts llocs que et diuen “a tal hora hi soc”, i desprès o no es presenten o fan tard. Nosaltres som molt rigorosos amb la puntualitat. Ens hem trobat molts clients que ens han trucat precisament perquè altres els havien deixat penjats amb coses importants.

El temps de la gent ho és tot… i té un preu.

Sembla una cosa molt bàsica, la puntualitat, però no ho és. En aquetes sector, potser a un bar se li espatlla la glaçonera i per ells això és un món, com un pub a ple mes d’agost que hagi de preparar begudes. Per això oferim un servei de 24 hores per cobrir totes les urgències.

Llavors, sempre has d’estar disponible.

El meu mòbil està a totes hores connectat. No s’han donat encara masses encàrrecs a hores intempestives, però els que hi ha hagut els hem anat a cobrir el més rapit possible. Imaginat una càmera de congelació plena de marisc que s’espatlla a les 12 de la nit o el dia de Nadal; allà dins hi ha molts diners i cal respondre.  

I el RES us està ajudant en aquesta odissea?

Només fa 4 mesos que hi som. Va ser per la Fira de Mostres que vaig entrar en contacte amb el RES. Al principi em sonava estrany, però he anat parlant amb gent que fa temps que hi és i he vist que resulta una bona opció per a les PIMES. 

Què us ha aportat de bo fins ara?

Pel poc temps que fa que hi som, el volum de clients ha crescut un 10%, així que estem contents. El cercle de “jo et compro a tu i tu em compres a mi” sempre et pot salvar d’una situació complicada. 

Què us plantegeu de cara al futur?

Créixer com a empresa. Ens volem centrar molt en maquinaria de segona mà, ja que la gent la demana molt. Això implica tenir aquí un cert “estocatge” i fer un expositor amb un parell de models de diversos productes. Si a més podem agafar un local una mica més cèntric, ja hauríem complert amb els primers objectius.

 

 

 

 

 

Entrevistem a Calçats Carbonell

 

Maria de Calçats Carbonell

D’un primer cop d’ull, ja es veu que la Maria té molta energia; serà perquè va amb sabates còmodes. Curiosament, els peus són aquella part del cos a la prestem menys atenció; és l'últim que ens cuidem, i aquells mals d'esquena o de genolls que no sabem ben bé d'on surten, sovint provenen d'allà baix. 

Mentre parlem a la seva botiga, fa un gest amb la mà a la gent que s’atura al seu aparador per saludar-la; sembla que al barri tothom coneix la Maria. Potser no serà el negoci estrella de Figueres, però sens dubte serà el més simpàtic per venir a regalar als nostres peus el què de veritat es mereixen.

Parla’m una mica del teu negoci.

Aquesta és una empresa familiar especialitzada en calçat per a peu delicat, és a dir, els d’aquella gent tenen problemes de galindons, peu diabètic, dits de martell... o tan sols peus sensibles.

Això vol dir que el vostre públic són la gent gran?

No necessàriament. Aquí venem comoditat, aquesta és la màxima indispensable. La gent d’edat més avançada sol tenir més problemes de peus i per això és el comprador potencial, però també tenim marques més modernes com Fly London, que fabriquen calçat còmode pel dia a dia.

Tothom té algun vici quan camina, i aquí venem calçat per corregir-lo i plantilles anatòmiques que fan que recolzis tota la planta del peu correctament. No hi ha una edat per cuidar-se els peus.

Per què et vas decidir per la venta de calçat?

Sóc de família de sabaters, el meu avi és sabater i el meu pare també. La botiga es va obrir a l’any 53 en un altre local, i aquí es va obrir fa uns 30 anys. La primera estava situada a la mateixa casa familiar dels meus avis, on fabricaven sabates ortopèdiques i arreglaven tot tipus de calçat.

Veig que ho portes a la sang! I què és el que us distingeix de la resta de sabateries?

L’especialització i el coneixement que tenim en qüestió de peus. Sempre estic buscant informació dels últims avenços en podologia i parlo sovint amb podòlegs per conèixer els problemes més freqüents.

A més, conec cada peu, m’agrada oferir un tracte molt personalitzat. Poca és la gent que tria una sabata des de l’aparador.  Quan algú ve a buscar una sabata còmoda, li trec vint o trenta models perquè se’ls provi. Són ventes molt lentes, però molt personalitzades, i el client està agust. La millor recompensa és que passin per aquí i em diguin: les sabates que em vas vendre, de conya!

Com s’innova en un sector tant específic?

Més que innovar, el que fem és anar buscant noves marques més econòmiques i amb molts més models, ja que cada vegada el públic jove té més problemes de peus. Les marques famoses no fan les sabates perquè caminis bé i còmode, sinó perquè siguin estètiques. Potser les nostres no són sempre tant boniques, però després acabes valorant altres aspectes, comel fet de portar una sabata posada 18 hores al peu sense enterra-te’n i que no et faci mal.

Quan fa que treballes amb RES?

Ara farà dos anys. Ens hi vam posar pel fet d’apostar pel comerç local i ajudar als petits negocis.

Com ha anat l’experiència?

De moment, no tinc gairebé cap particular que vingui a pagar amb RES. Els nostres clients solen ser empreses que demanen calçat pels seus treballadors, com del sector de l’hostaleria, per exemple.

Creus que es podria millorar el sistema del RES en algun sentit?

A nivell personal, crec que hi ha una mica de desequilibri entre empresa i particular, perquè m’he trobat en casos que feien el 100% a particulars, però no com a empresa, encara que no fossin compres grans. Potser treballant una mica més en aquest aspecte, podria augmentar el nombre d’afiliats.

Què et planteges de cara al futur?

La venta online és un tema que tenim pendent, però no és fàcil perquè necessites una persona que s’encarregui només de la pàgina web i del programa. De moment, som un negoci petit i estic jo sola. Per sort, el boca a boca ja dóna els fruits que ha de donar!

Pàgina 12 de 36

Ingressar un pagament RES en línia sense terminal

Cercador de Comerços

El RES a Bèlgica  El RES a França